Krisekommunikasjon med Conow

De fleste virksomheter vil kunne oppleve en krise, og krisene kommer ofte brått og uventet. Hvordan virksomheten kommuniserer under en krise vil ofte avgjøre om selve krisehåndteringen anses som vellykket eller ei.

Conows medarbeidere har mange års erfaring i krisekommunikasjon og vi er et av få kompetansemiljøer i Norge som har spesialisert seg på kriser som rammer virksomheter i utlandet. Kriser i utlandet er ofte mer komplekse og vanskeligere å håndtere enn de som skjer hjemme. Man arbeider ofte i ulike tidssoner, forholder seg til myndigheter med en annen funksjon enn norske yndigheter, og opererer i et miljø med en annerledes kultur og tradisjon. Også media i utlandet bruker ofte andre metoder og har andre standarder for sitt arbeid enn media i Norge.

Det å håndtere kriser i utlandet som tiltrekker seg lokal og internasjonal medieoppmerksomhet krever derfor spesielle ferdigheter. Conow tilbyr tjenester for både å forebygge kommunikasjonskriser, håndtering av krisen når den skjer og evaluering av innsatsen etter at krisen er over.

I tillegg har Conow også kompetanse på de spesielle forhold som oppstår ved kriser der mennesker forulykker. Spesielt viktig i slike situasjoner er bistand og omsorg for pårørende.

Eksempler på konkrete tjenester vi utfører er:
• Revidering eller produksjon av planverk og manualer for krisekommunikasjon
• Krisekommunikasjonsøvelser
• Direkte bistand under kriser
• Evalueringer og etterarbeid etter kriser
• Krisekommunikasjonsstøtte til pårørende


Realistiske krisekommunikasjonsøvelser med «Triton»

«Triton» er et mediesimuleringssystem som er utviklet i samaerbeid med Navigate Response. Med «Triton» kan vi nå levere svært avanserte og unikt virkelighetsnære kommunikasjonsøvelser for alle som har behov for å være forberedt kriser.